Powered by Blogger.

Friday, November 30, 2012

PERAK MUNCUL JOHAN KEJOHANAN SPTS KEBANGSAAN


Perak muncul sebagai Johan Kejohanan Hoki Sukan Berprestasi  Tinggi Sekolah (SPTS)  bawah 14 tahun 2012 yang berakhir di Johor Bharu semalam, Perak berjaya mengalahkan Negeri Sembilan dalam perlawanan akhir dengan keputusan 2-0. Dalam aksi akhir yang berlangsung di Stadium Hoki Taman Daya, johor Bahru, Syed Syakir Syed Cholan muncul wira apabila menjaringkan ke dua-dua gol Perak melalui pukulan sudut penalti.

Perak dilihat menguasai perlawanan untuk ke dua-dua separuh masa. Menurut jurulatih Perak, Mohd Nizam Hashim, kuinci kekuatan Perak adalah para pemain menurut perancangan yang telah dibuat serta bermain sebagai satu pasukan. Perak bermula garang apabila dilihat bertubi-tubi melancarkan serangan dari ke dua-dua arah kiri dan kanan. Namun sayang, Perak mensia-siakan beberapa peluang keemasan untuk menjaringkan gol khusunya melalui pukulan sudut penalti apabila berjaya memperoleh tujuh pukulan penalti. 

Dalam aksi akhir perempuan, pasukan Perak juga turut muncul juara apabila membenam cavaran sengit Kedah 1-0. Manakalan tempat ketiga kategori lelaki milik Johor yang menewaskan Saba menerusi penalti stroke 4-2. Kelantan pula muncul pemenang tempat ke tiga kategori perempuan apabila menewaskan Negeri Sembilan 3-0.







TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...