Powered by Blogger.

Saturday, February 21, 2015

UNITEN TAJA KEJOHANAN HOKI SBP 2015


Satu majlis penyerahan mock cheque bagi penyaluran sumbangan Kejohanan Hoki SBP Peringkat Kebangsaan Piala UNITEN 2015 telah diadakan di Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang Selangor. Majlis ini turut membincangkan beberapa program pembangunan sukan hoki yang boleh dilakukan bersama antara Sekolah Berasrama Penuh (SBP) dan Universiti Tenaga Nasional selaku Pusat Sukan Tumpuan Hoki yang telah dilantik oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) sejak 2010 lagi. Sumbangan yang disalurkan kepada SBP adalah bertujuan untuk membantu dalam menganjurkan Kejohanan Hoki di peringkat SBP. 

Pelajar-pelajar SBP dilihat mempunyai potensi dalam menyalurkan beberapa pemain pelapis kepada negara. Sekolah Tuanku Abdul Rahman (STAR), Sekolah Seri Puteri dan banyak lagi sekolah yang mempunyai pemain-pemain berbakat yang boleh diketengahkan. PST Hoki UNITEN mengagap satu kerugian jika Kejohanan SBP tidak dianjurkan kerana kejohanan ini boleh digunakan sebagai medan pencarian pemain berbakat yang boleh diketengahkan dan membantu mereka untuk menyambung pengajian di peringkat IPT serta terus kekal aktif dalam sukan hoki. 

Majlis penyerahan mock cheque telah disampaikan oleh Prof. Ir. Dr. Kamal Nasharuddin Bin Mustapha, Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar, Alumni & Pengurusan) Universiti Tenaga Nasional kepada Tuan Haji Omar Bin Salleh, Pengetua Kolej Islam Sultan Alam Shah mewakili pihak SBP. 

Credit : Pusat Sukan Tumpuan Hoki, UNITEN





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...