Powered by Blogger.

Sunday, August 8, 2010

STAR vs SM SAINS SELANGOR



Perlawanan kedua amat penting kerana kami akan menentang pasukan pilihan , iaitu Sekolah Menengah Sains Selangor. Perlawanan berlangsung pada jam 2.00 petang, ketika mentari masik terik di atas kepala. Sains Selangor dikatakan pasukan pilihan kerana sering menyertai Liga Hoki Kuala Lumpur dan merupakan pasukan projek bagi Kelab Tenaga Nasianal Berhad (TNB).


Perlawanan agak seimbang di mana kedua-dua pasukan cuba untuk memecah kebuntuan di kawasan gol lawan. Pada separuh masa pertama, STAR dilihat berjaya menguasai perlawanan dengan melancarkan ebberapa siri serangan ke kawasan gol Sains Selangor. Namun, kedudukan berakhir 0-0 pada separuh masa yang pertama.

Separuh masa kedua, Sains Selangor cuba mengubah rentak perlawanan dengan bermain laju. Dan mereka berjaya menguasai perlawanan. Ketika Sains Selangor ghairah melancarkan serangan, STAR berjaya mencuri peluang pada minit ke -25 apabila Faris Habeha berjaya menjaringkan gol melalui jaringan sudut penalti. Perlawanan berakhir dengan kemenangan berpihak kepada STAR 1-0. Walau bagaimanapun, kesilapan Amizal Mansor yang telah mamasuki secara 'wrongside' telah mengundang padah apabila Sains Selangor dihadiahkan ambilan 'stroke' namun dengan jayanya diselamatkan oleh Ahmad Ameer (GK).

Dengan ini STAR berjaya menjuarai kumpulan B dengan enam mata. Tahniah buat STAR!! STAR mara ke pusingan kalah mati X, Y.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

3 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Imanshah

Taniah STAR

tahun 94/95, anak saya pernah sekolah di SM Sain Selangor

Wassalam

Kak Amy said...

salam..

tahniah..


jemput ke sinar raudah..
http://sinarraudah.blogspot.com/2010/10/di-tindih-makhluk-halus-semasa-tido.html

nabilah_2908 said...

tahniah buat STAR :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SAMSENG JALANAN

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...