Powered by Blogger.

Monday, May 24, 2010

KEJOHANAN HOKI SBP ZON UTARA




Pada 1-3 April 2010 telah berlangsung Kejohanan Hoki SBP Zon Utara di SM Sains Kepala Batas, Pulau Pinang. STAR telah menghantar pasukan bawah 16 tahun sebagai pendedahan untuk menyertai Kejohanan Hoki SBP Kebangsaan yang dijadualkan berlangsung pada 21-24 Julai 2010 di Ipoh. Semua perlawanan diadakan di Stadium Majlis Perbandaran Sungai Petani (MPSP).

Sebanyak 15 pasukan telah mengambil bahagian dalam ketegori lelaki manakala kategori perempuan memperlihatkan 10 pasukan telah menyahut cabaran. STAR diletakkan satu kumpulan bersama Sekolah Menengah Sains Raja Tun Azlan Shah dan SBPI Gopeng. Di peringkat Kumpulan STAR berjaya mengikat ke dua-dua pasukan dengan kadudukan seri 0-0.

STAR muncul naib johan kumpulan dan melayakkan diri ke peringkat suku akhir. Di peringkat suku akhir STAR berjaya menewaskan Sekolah Menengah Sains Pokok Sena dengan jaringan 1-0. Seterusnya di peringkat akhir STAR telah bertemu musuh tradisi, Malay College Kuala Kangsar. Keputusannya, STAR tewas 0-1.

Maka, perjuangan STAR berakhir di peringkat separuh akhir sahaja. Namun begitu, STAR tetap berpeluang menebus kehampaan apabila layak ke peringkat kebangsaan atas tiket tuan rumah. Keputusan perlawanan akhir SM Sains Sultan Muhammad Jiwa menewaskan The Malay College Kuala Kangsar 3-1.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

1 comments:

Mohammad Aiman said...

adoi..
kalah ngan MC..
hmm~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...