Powered by Blogger.

Tuesday, July 13, 2010

Kuhan, Boon Huat terima insentif PHM RM50,000


SUMBANGAN besar mereka kepada pasukan negara nyata berbaloi buat S Kuhan dan Chua Boon Huat apabila masing masing menerima insentif RM50,000 daripada Persekutuan Hoki Malaysia (PHM).

Insentif di bawah skim persaraan yang diberikan oleh Yayasan Hoki Malaysia itu sebagai mengenang jasa dan pengorbanan mereka selama ini.

Kuhan 34, ketika ditemui menganggap pemberian skim persaraan itu sebagai pemangkin kepada pemain beraksi untuk pasukan negara.

Pemain yang mempunyai 341 caps itu sepanjang pembabitan sejak 1994 hingga 2008 berkata, setakat ini dia tidak mempunyai perancangan khusus mengenai insentif yang diterima.

Kuhan masih terbabit dalam permainan itu sejak bertukar kepada hoki dalam dewan serta mewakili majikannya, Sapura dalam liga kebangsaan.

Boon Huat, 30 pula berkata dia masih mahu memberikan khidmatnya kepada negara khususnya dalam hoki dalam dewan selagi khidmatnya diperlukan.

Pemain berasal dari Melaka itu yang memiliki 306 caps sejak menyertai pasukan negara pada 1998 dalam Sukan Komanwel Kuala Lumpur berkata, dia kini mewakili KLHC dalam kejohanan domestik.
Dua lagi pemain turut menerima imbuhan iaitu Jiwa Mohan yang menerima RM29,782 dan Nor Azlan Rahim (RM13,100).
TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...