Powered by Blogger.

Monday, November 14, 2011

MENDULANG EMAS : PENGALAMAN BERHARGA

Dalam entri terdahulu, STAR pernah menjuarai Zon 3 Kejohanan Mendulang Emas JPN perak. Entrinya ada di SINI. Justeru STAR berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir pada 12 November 2011. Sebanyak lima pasukan telah melayakkan diri iaitu SMK Anderson, STAR, Hilir Perak, pasukan bawah 14 tahun Perak  dan Larut Matang Selama (LMS). 


Sebagai pasukan underdog dan diwakili oleh pemain yang majoritinya dalam lingkungan umur 14 tahun,  STAR tidaklah menharapkan keputusan yang cemerlang. Program Mendulang Emas diharapkan sebagai satu platform untuk memberi pendedahan kepada para pemain baru. Alhamdulillah walau dikelilingi oleh pasukan yang lebih hebat, namun STAR mampu memberikan sedikit cabaran terutamanya kejayaan mengekang pasukan Anderson apabila seri 0-0. Berikut keputusan yang melibatkan STAR.

STAR vs Larut Matang Selama (kalah 0-1)
STAR vs ANDERSON (seri 0-0)
STAR vs Bawah 14 tahun Perak (seri 0-0)
STAR vs Hilir Perak (seri 0-0)

Secara keseluruhannya, STAR berjaya mengutip tiga mata dalam kejohanan kali ini. Diharapkan keputusan ini akan memberi suntikan semangat kepada para pemain muda STAR utnuk lebih menyerlah pada tahun 2012 nanti.





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...