Powered by Blogger.

Monday, November 14, 2011

PERSAHABATAN EMPAT PENJURU : STAR TEWAS 1-2 KEPADA SMK CLIFFORD

Perlawanan ke dua dalam Kejohanan Persahabatan Empat Penjuru diteruskan dengan menentang SMK Clifford. Turun dengan semangat berkobar-kobar setelah mencatat kemenangan dalam Kejohanan Piala Primier dahulu, STAR berhasrat meneruskan kemangan ke atas Clifford. Dan segala-galanya seperti dalam perancangan apabila STAR mendahului 1-0 hasil jaringan Izham Nisya daripada gerakan cantik dari kanan yang dimulakan oleh Faris. Dan sepanjang tempoh separuh masa pertama STAR mendominasi perlawanan dengan sesekali Clifford membuat 'counter attack'. 



Dalam separuh masa ke dua, pemain tengah STAR telah tercedera dan dikeluarkan. Bermula detik itulah, Clifford mengambil kesempatan sepenuhnya atas kekurangan STAR apabila melakukan 'counter attack' dan hasilnya dalam tempoh lima minit, STAR telah dibolosi sebanyak dua gol. Dan kedudukan ini kekal sehingga tamat masa permainan dan akhirnya SMK Clifford menang 2-0.


Secara keseluruhannya, perlawanan seimbang antara ke dua-dua pasukan. Namun beberapa kelemahan telah dikenalpasti teruatamanya kegagalan sekali lagi barisan pertahanan dalam memberi fokus terhadap perlawanan. Pertahanan yang naik membantu serangan gagal untuk kembali ke posisi asal kerana kurang cergas menyebabkan pasukan lawan dengan mudah membuat 'counter attack'. 



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...