Powered by Blogger.

Sunday, November 6, 2011

PIALA SULTAN JOHOR : MALAYSIA KALAH 1-2 KEPADA AUSTRALIA

JOHOR BAHARU 6 Nov. - Malaysia menunjukkan persembahan bertenaga sebelum kalah tipis 1-2 kepada Australia pada Kejohanan Hoki Bawah-21 Tahun Piala Sultan Johor di Stadium Stadium Daya, di sini semalam.

Bagaimanapun, Australia menampilkan corak permainan pantas serta benteng pertahanan yang kebal untuk melakukan penyudah yang sempurna melalui jaringan William Shaw pada minit ke-21 dan Josh Walters pada minit ke-62.

Biarpun gagal memungut mata, Malaysia berjaya menandingi kehebatan pasukan pilihan itu dengan gerakan pantas dan aksi cemerlang penjaga gol Mohd Hafizzudin Othman.

Australia menerima pukul sudut penalti pada babak pertama dan pukulan tersebut menyebabkan bola terkena badan pemain pertahanan Malaysia, Zulhairi Hashim di depan pintu gol.

Pengadil tidak keberatan untuk memberi pukulan penalti kepada Australia yang disempurnakan oleh Shaw.
Bagaimanapun, gol awal itu kekal sehingga babak pertama berakhir dan Malaysia yang dibarisi skuad Projek 2013 begitu bersemangat dengan pendekatan memburu jaringan penyamaan sebaik bermula babak kedua.

Namun, gol kedua Australia oleh Walters telah menjejaskan tumpuan anak buah Mohd Dharma Abdullah sebelum ketua pasukan Mohammad Nor Faeez Ibrahim merapatkan jaringan pada saat-saat akhir perlawanan iaitu pada minit ke-70
.
Pada perlawanan pembukaan hari ini, Korea Selatan mengalahkan India 6-4 manakala New Zealand menang tipis 1-0 ke atas Pakistan.
Esok, Malaysia akan berdepan dengan New Zealand (8 malam), Korea Selatan menentang Pakistan (4 petang) dan Australia bertemu India pada pukul 6 petang.

Kejohanan enam negara itu menyaksikan penyertaan pasukan Australia, India, Pakistan, New Zealand, Korea Selatan dan Malaysia. - Bernama



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...