Powered by Blogger.

Sunday, May 6, 2012

MALAYSIA TEWASKAN KOREA SELATAN 6-3 KEJOHANAN HOKI PIALA REMAJA ASIAOHANAN

Malaysia mnenewaskan Korea Selatan 6-3 dalam perlawanan ke dua Kejohanan Hoki Remaja Asia ke -7 yang berlangsung di Stadium Majlis Bandaraya Melaka  Bersejarah (MBMB). Kemenagan ini membawa Malaysia semakin hampir melayakkan diri ke Kejohanan Remaja Dunia di New Delhi pada November 2013.

Faisal Shaari berjaya meletakkan Malaysia di hadapan pada minit keenam menerusi pukulan sudut penalti sebelum Mohammad Syammim Mohd Yusof menambah jaringan pada minit ke-13 menjadikan kedudukan 2-0. Pada minit ke -21 pasukan Korea yang bertindak agresif berjaya merapatkan jurang melalui jaringan sudut penalti oleh Yang Jihun.

Benteng Korea Selatan terus goyah pabila diasak oleh pemain-pemain muda Malaysia dan pada minit ke -40 Amir Farid Ahmad Fuzi berjaya menjaringkan gol. Kedudukan korea bertambah perit pada minit ke-45 apabila Faisal Saari berjaya menerjah gol ke gawang Korea untuk gol ke dua peribadi dan ke empat Malaysia. Kedudukan 4-1.


Korea Selatan yang cuba bangkit merapatkan jurang menjaringkan gol ke dua pada minit ke 48 menerusi jaringan Jeong Yeongseouk dan sekali lagi menambah jaringan melalui ketua pasukan Yang Jihun menerusi pukulan sudut penalti.

Namun begitu, sekali lagi Faisal Saari menamatkan sisa perjuangan Korea Selatan apabila meledak hatrik perlawanan pada minit ke 57 dan gol terakhir Malaysia dijaringkan oleh  oleh Muhammad Noor Fareez , dua minit sebelum perlawnan ditamatkan. Kedudukan akhir Malaysia menewaskan Korea Selatan 6-3.





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...