Powered by Blogger.

Thursday, March 3, 2011

FRIENDLY JUNIOR : STAR VS SABDA

Meneruskan kesinambungan perjuangan kami, satu siri perlawanan  persahabatan telah diadakan melibatkan pasukan junior 14 tahun. Kali ini lawan kami jauh datang dari Bagan Datoh, iaitu Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh (SABDA). Perlawanan telah diadakan di Stadium Sultan Azlan Shah, Ipoh pada 3 November 2010. Sesuatu yang menarik buat kedua-dua pasukan kerana buat pertama kalinya para pemain tingkatan satu berpeluang menunjukkan kehebatan masing-masing.

Dalam perlawanan selama 30 minit tersebut, pasukan STAR telah menyerang sejak awal permainan lagi. Dan hasilnya, Zahran secara solo berjaya mencipta jaringan padang seawal minit ke-3. Dan STAR terus pantas menyerang tanpa sempat untuk pasukan SABDA menmbuat counter attack. Dan hasilnya pada minit ke 13, Saudara Amirul  berjaya menjaringkan gol yang ke dua. Keputusan separuh masa yang pertama STAR mendahului 2-0.

Di separuh masa ke dua, STAR terus menunjukkan penguasaannya. Kali ini Zahran telah berjaya mencipta hatrik apabila menjaringkan gol ke tiga dan ke empat permainan pada minit ke 20 dan 23. Keputusan perlawanan STAR berjaya menewaskan SABDA 4-0. Secara keseluruhannya, perlawanan ini memperlihatkan betapa STAR sudah bersedia untuk bangkit semula kerana memiliki ramai pemain pelapis yang berbakat. Selain itu juga dengan adanya perlawanan persahabatan ini, menamppakkan program pembangunan yang dijalankan mula menampakkan hasilnya. Syabas juniors!!


Para pemain STAR dan SABDA berjabat tangan sebelum memulakan perlawanan.


Antara aksi menarik perlawanan.


Kedua-dua pasukan bergambar kenangan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...