Powered by Blogger.

Thursday, March 3, 2011

KEJOHANAN HOKI PERAK B-14

Seramai 10 orang pelajar STAR telah dipilih untuk mewakili Projek Hoki 1Mas Kerajaan Malaysia. Projek ini adalah sebagai satu projek pembangunan hoki di Malaysia dan secara tidak langsung, projek pembangunan di STAR juga..Setelah menjalani beberapa siri latihan pada setiap hujung minggu yang bermula pada bulan Julai,  jurulatih yang dilantik oleh PHM  telah berjaya menyuntik beberapa teknik-teknik baru kepada pelajar STAR dalam pasukan 1Mas tersebut.
Pasukan 1Mas tersebut, majoritinya adalah STARian.. Justeru, pasukan 1Mas adalah sinonim dengan nama besar pasukan kita, STAR. Mereka telah mewakili 1Mas dalam Kejohanan Hoki Perak B-14.. Kejohanan adalah berbentuk kalah mati. Objektif utama kejohanan adalah untuk mencari wakil muda bagi menganggotai skuad hoki Negeri Perak. Kejohanan tersebut hanya disertai oleh 6 pasukan yang telah terpilih di sekitar Perak. Maka, berikut adalah keputusan kejohanan tersebut:

Peringkat Kumpulan:

1Mas VS Ipoh Hockey Club - (4-0)
Kuala Kangsar VS 1Mas - (0-0)

Separuh-Akhir:
1Mas VS Anderson Sports School - (1-0 - Penalty Stroke)
Kekalahan di separuh akhir boleh dikira sebagai sesuatu yang boleh dibanggakan.. Hal ini demikian kerana Anderson SS merupakan sebuah sekolah projek kerajaan, namun 1Mas berjaya bertahan dan penentuan kemenangan adalah berdasarkan ambilan 'Penalty Stroke'. Walaupun keputusan tidak menyebelahi pasukan 1Mas, tetapi pengalaman yang ditimba sepanjang kejohanan ini banyak membantu pasukan STAR untuk menjadi lebih matang untuk menghadapi perlawanan yang bakal menjelang tiba kelak...



Pasukan sedang bergerak memasuki padang


Pemain sedang mengambil penalti stroke dalam perlawanan menentang Anderson


Rizuan sedang cuba membawa bola 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...