Powered by Blogger.

Wednesday, March 9, 2011

STAR VS INTEGRASI KUBANG PASU : MENGESAHKAN JUARA KUMPULAN

Dengan kemenangan dua kali menewaskan SAINA dan Sains Kubang Pasu sebenarnya telah mengesahkan tempat STAR untuk bersaing di peringkat suku akhir nanti. Namun, terlebih dahulu STAR perlu melalui perlawanan terakhir peringkat kumpulan. Ada dua misi yang menanti. Pertamanya kami ingin menang dengan bergaya, dan yang kedua, mahu menjadi juara kumpulan. Dan pasukan terakhir yang perlu dihadapi dalam misi menggungguli kumpulan D ialah Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu.

Dalam perlawanan yang diadakan pada jam 5 petang ini, STAR memperkemaskan corak permainan menyerang. Pasukan diarahkan untu naik sehingga ke kawasan 50  pasukan lawan dan hampir menguasai sepenuhnya kawasan mereka. hanya sekali-sekala sahaja pasukan lawan berjaya meloloskan kepungan. Tahniah buat barisan pertahanan (Rusydi, Nazri Syamil, Ridzwan Ramli) yang diketuai oleh Kapten Amizal Mansor yang sehingga perlawanan ke  tiga masih ampuh mengekang asakan pihak lawan dan tidak lupa juga Ameer Yusri selaku penjaga gol masih belum diuji sepenuhnya.

Dalam perlawanan ini STAR berjaya menewaskan SBPI Kubang Pasu dengan jaringan yang lebih besar iaitu 4-0. Gol-gol telah dijaringkan oleh Aiman Syahir pada minit ke -5 dan 12 perlawanan, Amizal Mansor pada minit ke -26 dan Zahran Syahmi menyempurnakan kemenangan dengan gol ke -4 pada minit ke 34 perlawanan. Kesemua gol adalah gol yang menarik serta memasuki sudut sukar pintu gol SBPI Kubang Pasu.

Syabas diucapkan kepada seluruh ahli pasukan yang  telah mengungguli kumpulan D dengan 9 mata maksimum, 9 jaringan dan belum lagi dibolos. Kita nantikan perkembangan dan pertembungan STAR di suku akhir pula.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...