Powered by Blogger.

Friday, March 4, 2011

MSSD KINTA UTARA: PERTEMPURAN STRATEGI

Kejohanan Hoki MSSD Kinta Utara 2011 membuaka tirai pada 21 Febuari 2011. Sebenarnya, STAR masih berbelah bahagi samada untuk menyertai kejohanan ini atau memberi tumpuan terhadap Kejohanan Hoki SBP Zon Utara yang berlangsung hampir serentak. Setelah perbincangan dibuat, akhirnya kami bersetuju untuk menyertai kejohanan ini sebagai aksi pemanas badan sebelum ke Sungai Petani. Kejohanan kali ini tidak menjadi target kerana kami merasakan misi besar yang harus dicapai adalah Hoki SBP.

STAR diletakkan  di dalam kumpulan D bersama SMK Aminudin Baki Chemor dan  SMK Bercham. Dalam aksi kumpulan STAR yang menyenaraikan rata-rata pemain muda mendapat keputusan seri 2-2 menentang ABC dan menang 2-0 menentang SMK Bercham. Keputusan ini melayakkan STAR muncul naib johan kumpulan D.

STAR layak ke suku akhir dan bertemu johan kumpulan B, SMK Methodis (ACS). Walaupun cuba memberikan tentangan yang hebat, namun STAR terpaksa akur dengan kekalahan 1-0 kepada ACS. Walaupun tewas, STAR tetap berbangga kerana kebanyakan pemain adalah pemain junior yang diturunkan bagi memberi peluang kepada pemain-pemain utama memberikan fokus terhadap Kejohanan hoki SBP. InsyaAllah kami akan kembali pada tahun 2012 dengan skuad yang lebih mantap.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...