Powered by Blogger.

Thursday, March 10, 2011

STAR VS SERATAS : KAMILAH JUARA

Perlawanan akhir?? Bagai tidak percaya!! Masih terngiang-ngiang lagi cabaran yang dibuat oleh Cikgu Nizam dan cikgu Shahnun sewaktu kekalahan di MSSD. 

"Saya takkan kalah kepada MCKK dua kali!! Hangpa takda maruah ka?? Mana maruah hangpa??"
"Saya resign kalau macam ni!!"
Semuanya seolah-olah mencabar dan menduga kami. Dan akhirnya, kami buktikan di bumi Sungai Petani. Betapa kami boleh jika memberi tumpuan yang sebaiknya pada perlawanan. Terima kasih atas kata-kata semangat. Memulakan perlawanan menentang SERATAS sebenarnya tiada tekanan di pihak STAR, sebaliknya tekanan beralih kepada SERATAS kerana mereka merupakan juara kebangsaan tahun 2009. Apatah lagi dalam pertemuan terakhir kami di liga Hoki Perak, SERATAS telah mengalahkan STAR 4-0.

STAR berjaya mengimbangi permainan laju pasukan SERATAS dengan beberapa percubaan SERATAS berjaya dipatahkan. Dan sesekali STAR membuat counter attack dan hampir membuahkan gol. Strategi meletakkan dua forward di atas  nampaknya menajdi kerana Half diperkuatkan dengan empat pemain. Dan sedikit sebanyak menyukarkan SERATAS untuk menembusi kawasan 50 STAR. Akhirnya peluang keemasan tiba apabila bola hantaran lintang oleh Faris Habeha kepada Zahran telah dihalang oleh penjaga gol SERATAS. Dan Zahran telah dijatuhkan dalam kotak penalti. Pengadil tidak teragak-agak memberikan penalti stroke.

Pemain STAR gegas berbincang dan kapten pasukan, Amizal Mansor dipilih untuk menggalas tanggungjawab tersebut. Setelah wisel dibunyikan, Amizal Mansor sekali lagi tenang mengambil pukulan dan mudah menewaskan penjaga gol SERATAS yang terpedaya dengan 'dummy' tolakan Amizal Mansor yang tidak seberapa sahaja. Buat seketika stadium bergema dengan sorakan para penyokong STAR untuk kedudukan 1-0.

Namun, malang tidak berbau apabila Amizal Mansor terpaksa diusung keluar apabila terkena bola pukulan pemain SERATAS. Amizal Mansor terpaksa berhenti daripada terus beraksi. Dan ketika inilah, percaturan diubah dengan meletakkan Rusydi mengambil alih posisi Amizal. Dan Alhamdulillah.. Rusydi telah berjaya melaksanakan tugas dengan sempurna. Kedudukan separuh masa pertama STAR mendahului 1-0.

Dalam separuh masa ke dua, STAR cuba untuk memperlahankan rentak kerana menyedari kedua-dua pemain dari kedua-dua pasukan mula keletihan akibat perlawanan separuh akhir sebelum itu. Dan ketika ini Encik Shahnun mengarahkan semua pemain  bertahan di kawasan 50 STAR. STAR sesekali berjaya menunjukkan tentangan apabila melakukan 'counter-attack' ke kubu SERATAS. Nazri Syamil, Khairul Khalis, Nafis Adzhar, Ridzwan Ramli, Muhd. Rusydi, Afiq Azman serta Aiman Baharom bagaikan tiba-tiba menunjukkan belang masing-masing bagi mempertahankan kubu STAR.. Ketiadaan Amizal Mansor digantikan dengan Aiman Zairudin yang menjadi kapten bagi mengetuai STAR pada ketika itu.

Dan hasilnya, sehingga wisel penamat, STAR berjaya mengekalkan kedudukan 1-0. Sekali lagi air mata kegembiraan tumpah di bumi Sungai Petani atas kemenangan yang diberikan oleh Allah ini.  Dan buat kesekian kalinya laungan lagu 'Rouse Up' berkumandang di stadium. STAR mencipta sejarah buat pertama kalinya menjadi Johan Hoki SBP Zon Utara setelah kemarau yang agak panjang. ALHAMDULILLAH.. Terima kasih cikgu, coach, old boys, STARian, dan juga supporters sekalian..


Para peserta sewaktu acara penutup


Hari ini hari mereka! Bangga melangkah menaiki astaka untuk menerima pingat emas.


Rusydi tersenyum puas muncul juara...




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

11 comments:

Alang Ridhwan said...

tahniah!!!! gudluck utk peringkat kebangsaan nanti...

IMANSHAH said...

thanks ridhwan..thanks datang hari tu yeah

edy anuar said...

there you go anacondas! congrats! cikgu. brape hb national level kat sesma? insyaallah saya datang. :)

IMANSHAH said...

mei..maybe 5-8

aiman sanudin said...

hebat. tahniah!

IMANSHAH said...

wow.... olleh!

trulyidea said...

tahniah.....anaconda semakin matang..alhamdulillah

North Marzel said...
This comment has been removed by the author.
North Marzel said...

oloi..

ℭaraa ✿ said...

boleh tahu girls team yang menang utk zon utara ? thanks :) hehe tetiba teringat national hksbp last year kat star :)

IMANSHAH said...

SERATAS

2nd, SEMESTI

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...