Powered by Blogger.

Tuesday, March 8, 2011

STAR VS SM SAINS KUBANG PASU : MOMENTUM KEMENANGAN

Menyedari betapa kelemahan sewaktu berhadapan dengan SAINA harus dibaiki, kami memuhasabah diri. Akhirnya perlawanan kedua menyusul dan pendatang baru SBP, Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu menanti. Kekuatan SMS KP yang misteri membuatkan kami berhati-hati. Alhamdulillah, keserasian antara ahli pasukan mula bertambah..  Kami memulakan perlawanan dengan garang dan gol pertama hadir pada minit ke-5 perlawanan, melalui Faris Habeha. Nampaknya Faris Habeha mula memahat nama sebagai penjaring terbanyak STAR. Perlawanan separuh masa pertama tamat dengan kedudukan 1-0.

Nampaknya SMSKP tidaklah sekuat yang dibayangkan dan kelemahan di bahagian pertahanan digunakan sepenuhnya oleh para pemain STAR untuk memburu jaringan yang lebih banyak di babak kedua. Dalam separuh masa kedua, STAR merancakkan serangan  ke kubu lawan dan hasilnya Zahran Syahmi turut memahatkan nama sebagai penjaring dalam perlawanan ini dengan gol ke dua STAR pada minit ke -24 perlawnan menjadikan kedudukan 2-0. Sewaktu perlawanan berbaki 5 minit, Faris Habeha sekali lagi menjadi wira apabila meledakkan jaringan ketiga STAR pada minit ke -35. Akhirnya STAR menang 3-0 ke atas SM Sains Kubang Pasu.

Secara keseluruhannya, berlaku sedikit peningkatan dalam perlawanan ke dua ini terutamanya penyudah yang agak tajam. Dengan kemenangan ini, STAR masih mendahului kumpulan D dengan 6 mata maksimum. Perlawanan ke tiga nanti, STAR akan bertemu Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI BLOG KELAB HOKI STAR.KAMI MENGALU-ALUKAN SEBARANG KOMEN ANDA

2 comments:

BTS said...

aku follow ya perkembangan hoki star.....


_starian_

IMANSHAH said...

thanks bro

once a starian, always a starian

hang anaconda ka??

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...